Jeżeli mowa o wyraźnych korzyściach promowania się online, to plusem jest tu niewątpliwie interaktywność. Rozumie się ją, jako możliwość interakcji obustronnych przebiegających na linii użytkownik Internetu – usługodawca. W przypadku reklamy w innych środkach przekazu takich sposobności niestety nie ma. Ponadto nie zapominajmy także o tym, że w zakresie szeroko dziś rozpowszechnionego e-marketingu jest cała masa wielorakich narzędzi do promocji, co sprawia, że Internet jest dużo mniej ubogi niż wszystkie inne źródła reklamy.http://exitplan.pl/ I tak warto mieć na względzie chociażby sam fakt pozycjonowania, czyli usługi z zakresu tak zwanego SEO, jaka bazuje przede wszystkim na reklamowaniu podmiotów w Internecie poprzez stymulowanie zajmowanej przez niego pozycji.

Mowa tu na przykład o tym, aby firma, jaką posiadamy była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google czy też wielu innych przeglądarek sieciowych. I tym właśnie zajmuje się jedno z elementów e-marketingu czyli pozycjonowanie. Ogólnie rzecz biorąc poprzez sieć mamy sposobność wzbudzania zainteresowania, bowiem wystarczy, że umieścimy na jakimś licznie obserwowanym i chętnie czytanym serwisie prosty baner, a jest dużo większe prawdopodobieństwo, że użytkownik Internetu zajrzy do niego i przykuje większą uwagę do takiej formy reklamy niż gdy telewizja między ulubionymi programami czy serialami zarzuca go serią wielorakich typów reklam.